onsdag 26 augusti 2009

Hultsfred

Sitter här i en lägenhet i Hultsfred. När man e på överliggning så här så slåss man av ensamhet. En sånn där ruskig ofrivillig ensamhet, ungefär som när man inte var gift å hade barn. Då man längtade efter att träffa någon igen.
Men nu är det ju inte samma sak....tack å lov!
I dag hade jag en sk ramdag, betyder att man i stort sett kan få åka på vilka tåg som helst. Typ jour. Jag hamnade i Hultsfred, här har jag aldrig vart innan.... denna stad påminner mig om mina barndoms sommardagar i Långsele...en järnvägsknut, glest mellan husen som gärna har träpanel. En buss som väntar på tåget att köra till den stora staden. Östersund i Långsele och Kalmar här i Hultsfred. Och den där ödekänslan av att man får leta efter folk. Det gled förbi en Volvo, det var den stora grejen denna kväll här i byn. Och så hittade jag tre folk på Konsum, en var kassörskan en var en gubbe i snickaresbyxor en var min kollega Sven.....

Nu ska jag ta en folköl. Det måste vara pricken över i:et denna kväll......i glesbygden.

Hasta La vista

Inga kommentarer:

Munkstierna

Verkligheten är inte som i fantasin, men ibland kan man tillåta sig att drömma