söndag 16 augusti 2009

ilskna insekter

idag har hösten visat sig här på allvar. det är mycket allvarligt tycker jag. hösten e lixom inte någe kul. jag e ju en sommarmänniska, älskar ju doften av hägg å syrén å blommor å gräs. när hösten kommer med sina kalla mörka dagar ofta regniga så dras det åt en snara runt mig känns det som. tur e att jag vet att sommaren kommer snart igen.

idag så tyckte pojkarnas morbror olle att kaptenen skulle med ut på hans sjö å ro lite eka. vi skulle hämta hem kräftorna som de hade samlat i en bur där ute i skogssjön. coolt tyckte jag, åka båt. å så skulle jag få se något som jag aldrig sett levande kräftor i bur. helvete va ilskna de e, ilskna insekter....

Så nu när dagen försvinner snabbt bakom skogskullarna i väster står jag å vakar över ett kok me kantareller å dricker ett gott tempranillo vin. Från Valdepeñas i España, rätt nice faktiskt för å va på BIB. Gillar ju mest flaska, där kan man få det man vill mera.
Igår bokade jag tågbiljetter till Sthlm, konstigt att det kan vara billigare i 1klass än 2klass. Ska upp å hjälpa far å flytta från Solbacka i Norrtälje till Norra Nånö strax norr om staden. Ser ut å va ett fint hus de köpt. Verkar ligga lugnt å fint till. Hoppas de ska trivas där nu.

Någon gnäller i babylarmet från övervåningen, tror någon stor kille tappat sin tutte.....

Buenas Noches y Hasta la vista

Inga kommentarer:

Munkstierna

Verkligheten är inte som i fantasin, men ibland kan man tillåta sig att drömma