torsdag 13 augusti 2009

Kokar ris...

alltså erkänn att det är svårt att koka ris. Har man inte alldeles för mycket annat att göra just när man ska koka ris? Det kokar alltid för fört, man kokar oftast för mycke för man e för lat för att ta fram decilitermåttet och instruktionen. Näven går ju alldeles utmärkt.

Hösten verkar redan komma smygandes, funderar på å ta med mig tjocktröjan ut på jobb nu. Kommer ju ändå jobba en hel del under dygnets kalla timmar nu, är ju inte i Halmstad förän vid 22 och ska iväg därifrån i morgonbitti redan efter 05. Fast först blir det en sväng till gamla hemstaden Växjö och ett snabbt vilopass ute vid bangården i Räppe vid tretiden. Det är det ända det duger till, sova, dricka kaffe å läsa tidning. Har nog inte på alla mina turer till Växjö gått på stan mer än ett par ggr. Å då oftast antingen till apoteket eller ett kafé eller ICA.
Både Anna å jag är glada att vi lämnat Växjö bakom oss. För Annas del var det bara en studiestad, och för min egen del var det mera. Jag hade ju ändå intentionen att leva där. Men svårare stad att få vänner och bekanta får man leta efter. Aldrig vart med om mer misstänksamhet än den staden. Det var tur att jag träffade Anna där, annars hade jag grämt mig ännu mera att jag lämnade skärgårdsstaden. Ja inte fan lämnade jag Växjö för skärgården heller, det e ju en missräkning. Men det är vackert här oxå, o sen e det ju Annas hemby. Hon älskar ju detta. Så då får ju jag gilla det me, säger jag bara för att Anna ska bli mer positivt inställd till skärgårn. Faktiskt så har jag sett att hon börjar gilla det och förstå vad jag menar med skärgårn. Det är skönt. Å Norton han har redan hajjat grejjen ... "DÄÄÄÄÄ"

Nu har riset slutat att koka dessutom!

Bara två timmar kvar innan tjänstgöring. Ikväll får gumman sova själv för första gången på länge.

Nu kommer höst regnet igen.

Hasta la vista

Inga kommentarer:

Munkstierna

Verkligheten är inte som i fantasin, men ibland kan man tillåta sig att drömma