lördag 8 augusti 2009

i bakluckan har vi

en sjungande labrador så fort vi svänger runt hörnet därborta vid svärfars fabrik. Ja såvida det e sommar. Då vet han att vi e på väg till Grisasjön eller till nakenbadet för att kasta boll å pinne.
Vår labrador Chaplin måste ligga här hemma hela dagarna på sommaren å bara vänta på att få ut å bada.... Oj som han lever ut. Man får bråka på han att komma upp till bilen.....

.....Det roliga e att vår store son Norton har tagit efter honom, vi har vart tvugna att åka bort till stranden två gånger idag. Tur man bara har fem minuter bort till stranden. En av stränderna, nakenbadet, påminner om en totalt övergiven strand på en ö i Thailand. Träd som hänger ut mot vattnet, klart vatten å vit sandstrand.

Mitt i all mitt erkännande för detta strandfenomen som Hubbestad erbjuder, har min fru mage att säga:

"Ja sådana här stränder hittar man inte uppe i skärgårn"

Aaaaaa....nä men vi har klippor å öar däruppe minsann.... va e de o kontra mot en strand i en sjö i skogen...

Det e så otroligt att knalla runt å titta på sina söner som blir större å större för alla minuter som rullar på. Idag har vart en sån där märkligt skön dag. Norton han har ju badat å han e ju inte rädd heller....han bara knallar på å så står han med vatten till armhålorna å gapar "pappppa".
Å lille Noel, han e så söt. Pappa upp idagen. Idag när mamma var på bröllop låg vi alla tre på ett täcke å mös å Noel han skulle bara vända på sig å testa nya grejer...
Tänk vilken lycka det är att få vara deras far. De e mina solstrålar här i livet.... värt mer än allt.

Nu ligger gumman å jag här i soffan å tåflörtar, efter en liten visit hos Nymans. Trevligt att bli inbjuden till deras altan för en dryck, å lite prat.

Nä nu ska jag kyssa min fru innan hon somnar igen...

Buenas Noches y hasta la vista

Inga kommentarer:

Munkstierna

Verkligheten är inte som i fantasin, men ibland kan man tillåta sig att drömma